Prezentare servicii educaţionale

Prezentare liceu filiera teoretică

        Liceul Tehnologic Special ,,Regina Elisabeta” oferă cursuri liceale cu următoarele profil/specializare:
·      filiera teoretică, profil uman, filologie;
        Această instituție de învățământ preuniversitar este pentru elevii nevăzători, slabvăzători, precum și cu  deficiențe asociate.
        Parcurgerea anilor de studiu de la profilul uman, Filologie oferă viitorilor absolvenți cunoștințele teoretice necesare pentru admiterea la facultățile din sfera umanistă − Litere, Limbi Străine, Istorie, Psihologie și Științele Educației, Teologie, Filosofie −  și la alte facultăți, precum Informatică, Geografie, Educație Fizică (specializarea Kinetoterapie) etc.
        Elevii Liceului Tehnologic Special ,,Regina Elisabeta” au obținut rezultate deosebite în fiecare an la concursuri și olimpiade școlare (Concursul Național pentru elevii cu deficiențe de vedere), la disciplinele Limba și literatura română, Limba engleză, Istorie, Geografie, TIC, Braille (citit, scris). Pe baza premiilor I, II sau III obținute în clasa a XII-a la aceste concursuri anuale naționale, ei pot fi admiși la facultate la specializarea similară disciplinei școlare la care au obținut premiul.

Prezentare liceu filiera tehnologică

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.

Prezentare şcoala profesională

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Prezentare şcoala postliceală

  Reabilitarea medicală (recuperarea) este o specialitate ce vizează:

–       Prevenția degradării precoce a stării de sănătate;

–       Tratarea afecțiunilor cronice sau traumatice;

–       Imbunătățirea calității vieții.

Stilul de viață în schimbare, o dată cu creșterea nivelului de confort și tehnologizare, este un factor favorizant pentru apariția și dezvoltarea numeroaselor tipuri de boli. În acest context, cererea de asistenți medicali în domeniul reabilitării medicale este într-o continuă creștere.

Cu o tradiție de peste 60 de ani în domeniul sănătății, școala noastră oferă spre studiu calificarea de asistent medical de balneofiziokinetoterapie și recuperare medicală, o profesie nobilă și foarte căutată.

Durata studiilor este de trei ani, nivel postliceal, cursuri de zi.

DE CE ȘCOALA POSTLICEALĂ „REGINA ELISABETA”?

Elevii care își doresc să îmbrățișeze această profesie vor beneficia, pe lângă modulele teoretice, de ore de pregătire practică în secțiile de recuperare medicală ale spitalelor din București, partenere ale școlii noastre.

Absolvenți ai școlii noastre postliceale pot fi întâlniți în aproape toate stațiunile balneoclimaterice din țară, unde activează cu succes.

CUM BENEFICIEZI DE O EDUCAȚIE DE CALITATE?

Cadrele didactice din școala noastră, pe lângă pregătirea de specialitate, au și pregătire în domeniul psihopedagogiei speciale și dispun de metode și mijloace didactice adaptate pentru activitatea educațională atât cu elevii nevăzători cât și  cu cei cu  deficiențe de vedere.

Activităţi recuperator-compensatorii şi terapii specifice.

Atribuțiile profesorului preparator sunt specifice școlilor pentru deficienți de vedere, sunt îndeplinite numai de cadre didactice nevăzătoare și valorifică experiența lor în adaptarea la viața cotidiană în condițiile dizabilității vizuale. În colaborare cu profesorii care predau la clasă și cu terapeuții, profesorii preparatori desfășoară o serie de activități care au ca scop compensarea, pe mai multe planuri și cu metode variate, a dificultăților generate de lipsa totală sau parțială a vederii. Fiecare profesor preparator dispune de un cabinet propriu, dotat cu mașini de scris braille, calculatoare conectate la internet, scanner, imprimantă, produse tiflo necesare în studierea matematicii, geografiei sau anatomiei, jocuri adaptate pentru nevăzători, alte echipamente adecvate, iar lucrul cu elevii se derulează fie individual, fie în grupuri mici și omogene. Profesorul preparator nu lucrează după o programă școlară anume, ci după mai multe programe orientative și își construiește, în funcție de nevoile, înclinațiile sau deficiențele asociate ale copiilor, strategii personalizate de intervenție, care vizează următoarele aspecte:

Învățarea Alfabetului Braille și exersarea deprinderilor de scriere și citire ale elevilor nevăzători; Familiarizarea elevilor cu tehnologiile asistive specifice, de la computer, până la telefon cu sinteză vocală, tabletă, scanner prevăzut cu voce sintetică, imprimantă braille și display braille; Dezvoltarea mobilității, autonomiei personale și creșterea capacității elevilor de a se orienta în spațiu, prin utilizarea bastonului alb, a bastonului inteligent și a aplicațiilor de ghidaj specifice ori de uz general; Dezvoltarea abilităților de socializare ale copiilor nevăzători, prin organizarea unor activități culturale, distractive sau de tip „play day”. În conformitate cu solicitările colegilor care predau discipline teoretice, profesorii preparatori realizează material didactic în braille, în format audio sau cu literă mărită, pentru toate materiile studiate de elevi. De asemenea, îi ajută în adaptarea materialului bibliografic necesar pe elevii care se pregătesc pentru examenul de bacalaureat, pentru admiterea la facultate, care învață la școala postliceală sau care, în paralel cu aceasta, sunt înscriși într-o instituție de învățământ superior. Având la bază specializări diferite, profesorii preparatori le oferă elevilor un sprijin suplimentar în recuperarea restanțelor la anumite discipline și în pregătirea pentru bacalaureat sau pentru admiterea la facultate. Atribuțiile profesorului preparator sunt specifice școlilor pentru deficienți de vedere, sunt îndeplinite numai de cadre didactice nevăzătoare și valorifică experiența lor în adaptarea la viața cotidiană în condițiile dizabilității vizuale. În colaborare cu profesorii care predau la clasă și cu terapeuții, profesorii preparatori desfășoară o serie de activități care au ca scop compensarea, pe mai multe planuri și cu metode variate, a dificultăților generate de lipsa totală sau parțială a vederii. Fiecare profesor preparator dispune de un cabinet propriu, dotat cu mașini de scris braille, calculatoare conectate la internet, scanner, imprimantă, produse tiflo necesare în studierea matematicii, geografiei sau anatomiei, jocuri adaptate pentru nevăzători, alte echipamente adecvate, iar lucrul cu elevii se derulează fie individual, fie în grupuri mici și omogene. Profesorul preparator nu lucrează după o programă școlară anume, ci după mai multe programe orientative și își construiește, în funcție de nevoile, înclinațiile sau deficiențele asociate ale copiilor, strategii personalizate de intervenție, care vizează următoarele aspecte: Învățarea Alfabetului Braille și exersarea deprinderilor de scriere și citire ale elevilor nevăzători; Familiarizarea elevilor cu tehnologiile asistive specifice, de la computer, până la telefon cu sinteză vocală, tabletă, scanner prevăzut cu voce sintetică, imprimantă braille și display braille; Dezvoltarea mobilității, autonomiei personale și creșterea capacității elevilor de a se orienta în spațiu, prin utilizarea bastonului alb, a bastonului inteligent și a aplicațiilor de ghidaj specifice ori de uz general; Dezvoltarea abilităților de socializare ale copiilor nevăzători, prin organizarea unor activități culturale, distractive sau de tip „play day”. În conformitate cu solicitările colegilor care predau discipline teoretice, profesorii preparatori realizează material didactic în braille, în format audio sau cu literă mărită, pentru toate materiile studiate de elevi. De asemenea, îi ajută în adaptarea materialului bibliografic necesar pe elevii care se pregătesc pentru examenul de bacalaureat, pentru admiterea la facultate, care învață la școala postliceală sau care, în paralel cu aceasta, sunt înscriși într-o instituție de învățământ superior. Având la bază specializări diferite, profesorii preparatori le oferă elevilor un sprijin suplimentar în recuperarea restanțelor la anumite discipline și în pregătirea pentru bacalaureat sau pentru admiterea la facultate.

Alte servicii.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.